6 Haziran 2012 Çarşamba

Kitap ayraçları..

 

  Kitap okumayı sevenlerin kullanmayı, koleksiyonunu yaptıkları çok özel nesneler değil midir kitap ayraçları? İçlerinde çok özel olanları, çok emek verilenleri de  olabiliyor tabi.Ama ne yazık ki kitapçılarda kasaların yanında yöresinde küçük bir alanda satışa sunuluyor.Büyük kitapçılarda daha geniş bir alan ayrılabilir aslında bu sevimli ayraçlara ya da kitap ayraçları satan küçük dükkanlar olsa ne kadar güzel olur.

   Çok orjinal,çok ilgi çekici, çok sevimli kitap ayraçları her geçen gün artıyor.Kendinden ayracı olan kalın ciltli kitaplar az da olsa var. Kitap ayraçları böyle yaygın değilken neler neler kullanılmıştır kim bilir.Sinema bileti, alışveriş fişi, kurutulmuş yaprak,çiçek, sakız ambalajı, takvim yaprağı, kalem, peçete, etiket, telefon kartı, kartvizit, iskambil kağıdı... Tabi bu tip şeyleri kullanmayıp sayfanın köşesini kıvıranlar da vardı.Hiç sevemediğim bir olaydır kitaba zarar verdiğini düşündüğüm.Sanki kitabın canı yanarmış gibi gelir.Bir de kapağının kırılmasına dayanamam.

   Aslında kitap ayracının tarihi çok eskilere dayanır.Taaa 1500'lü yıllarda kullanılmış.1800'lü yıllarda tanıtım amaçlı kullanılmış.Daha sonra makina dokuması ayraçlar geliştirilmiş.Çikolata,sabun,yiyecek reklamı için kullanıldığı dönem bile olmuş.

   Kitap ayracı seçerken de dikkat edilmesi gereken bazı noktalar var.Kumaş, keçe, kalın kartondan yapılanlar çok esnek olmadığı için kitabın arasından çıkıp gidebiliyor.Püsküllü olanlarda bir yerlere takılma gibi bir problem oluyor.İncik boncuklu olanlar da sevmediklerim arasında.

  Yaratıcılığını konuşturanlar kendi ayraçlarını da yapmıyor değil.Ben de bir dönem kurumuş yaprak ve çiçekleri PVC ile kaplatıp kullanırdım. İlk yaptığım kitap ayracımı bile hatılıyorum.Küçük bir kartona dergilerden kestiğim parçaları yapıştırmıştım.Kim bilir nerelerde şimdi..

 
    Bu düğmeli olanlar da pek şeker:)) farklı düğmeler de kullanılabilir.



  Son zamanlarda mıknatıslı olanlar  fazla gözüme çarpar oldu:)




   İşte herkesin rahatlıkla yapabileği güzel  bir ayraç daha.Karton ayraçlar yıpranmasın diye böyle pvc ile kaplanınca çok daha güzel oluyor:)


fotoğraf:etsy


2 yorum:

  1. bulutlu olanı sevdim :)

    http://trendydolap.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende çok sevdim ve yapmayı düşünüyorum:)

      Sil